Bugün benim doğum günüm...

Bugün 1 Temmuz...Bugün benim doğum günün.Ne diyordu Aşık Veysel:''Dünyaya geldiğim anda/yürüdüm aynı zamanda/iki kapılı bir handa/gidiyorum gündüz gece...'' Bilirsiniz burada''iki kapılı han'' doğum ve ölümü temsil eder.Bizler doğum kapısından girdik  ölüm kapısına doğru hızlı adımlarla yürüyoruz.Her durakta sevdiklerimizden birisini bırakıp yol alıyoruz.Üzüyoruz,üzülüyoruz;haksız yere birleri tarafından suçlanıp,haksız yere kimilerini suçluyoruz.Kıskanıyoruz,kıskanılıyoruz...Her duyguyu olabildiğince uçlarda yaşıyoruz.ölümü biliyoruz ama yokmuş gibi yaşıyoruz. Ölümü  bilerek ama  yokmuş gibi yaşamak belki de budur yaşamın mucizesi...Bugün  benim doğum günüm,mutlu muyum onu bile bilmiyorum.Bugün benim doğum günüm ne de güzel yaşamak diyebiliyor muyum. Doğum günümde tarihe kalın harflerle not düşmek istedim...Yüreğimi ve kulağımı Şeyh Edebaliyi'ye uzatıyorum:
Ey oğul, artık Bey'sin!                                                     
Bundan sonra
üfke bize, uysallık sana.
Güceniklik bize, günül almak sana.
Suçlamak bize, katlanmak sana.
Acizlik bize, hoşgürmek sana.
Anlaşmazlıklar bize, adalet sana.
Haksızlık bize, bağışlamak sana...

 ...
Ey oğul! Ananı, atanı say!
Bereket büyüklerle beraberdir.
İnancını kaybedersen ,
yeşilken güllere dünersin.
Açık sözlü ol! Her sözü üstüne alma!
Gördüğünü görme! Bildiğini bilme!
Sevildiğin yere sık gidip gelme!

...
Ey oğul!
Daima başın dik,
alnın ak, gönlün pak olsun.
Zümrüdüankanı iyi seç ki,
Kaf Dağı sana yakın olsun.
Yolun ebediyete kadar açık olsun`

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1816 yılında,Baltimore kentinde eski bir tapınağın duvarına yazılmış bir metin...

Habil,Kabil ve İklimya...

Maviyi Soruyordun,Mavi Bir Huydur Bizde