23.08.2011


23.08.2011…Bu tarihi  belki unutmak  zor olacak.Antalya’dan Alanya’ya  arabamla seyir halindeydim.Hafif bir müzik adete bana ninni olmuş,gözlerim kapandı,kapanacak.Dinlenmeliyim arabayı bir kenara çekip diye düşünüyor bir tarafım,diğer tarafım ise ne kaldı Alanya’ya,oraya varınca bir güzel dinlenirsin diyor.Ben ikinci tarafın  düşüncesine takılıp gidiyorum.Gözlerim kapandı,kapanacak,yola devam…Gözlerim kapanıyor,ne olduysa o anda oluyor:gözlerimi açıyorum yolu çıkıp yolun kenarındaki duvara vurmak üzereyim.Gözlerim kapandı,kapanacak,belki bir daha açılmayacak.Aman Tanrım! Ne trajedi…Sadece direksiyonu bilinçsiz bir şekilde çevirdiğimi hatırlıyorum,yoldayım,normal gidiyorum artık.En yakın benzin istasyonuna uğrayıp derin bir oh çekiyorum.Araba kullanmanın bir büyüsü var, J. G. Ballard  ne güze dile getirmiş. Şöyle diyor: "Saatler boyu parmak uçlarında kendi ölümünü tutuyor olmanın gizli büyüsü..." Bu öyle bir büyü ki ölümle adeta bilek güreşi yapıyoruz, düello halindeyiz, kendimize de o kadar çok güveniyoruz .Belki de en büyük mucize bu,ölüm yanı başımızda olduğu hale o yokmuş gibi yaşabilmek.Hiç ölmeyecekmiş gibi hırsla yaşamak.Ama ölüm bazen ansızın gelip bunun böyle olmadığı kapanmayacak yaralar açarak bize gösterip   tekrar köşesine çekilir.Kaybediyoruz,en  yakınımızı,sevdiklerimizi,tanıdıklarımızı ama hayat yine devam ediyor,biz yine ölümü unutuyor,kıskançlılarımız,boş koşturmalarımız,kavgalarımız,streslerimiz arasında batıp çıkıyoruz.Bu son cümleyi en başta kendime ithaf ediyorum:Kendimize daha çok zaman ayıralım,kötü düşüncelerden  olabildiğince sıyrılalım,tüm insanlığın mutluluğunu isteyelim ki kendimiz daha çok mutlu olalım.İnsanların derdi bizim derdimiz olsun,onların hayalleri bizim hayallerimiz…Ölümü unutmadan ama unutmuş gibi yaparak yaşayalım.Benzin istasyonundayım,koltuğu iyice arkaya yatırdım,gözlerim kapandı kapanacak…Emre Altuğ söylüyor:Bugün  çok gençsin  yavrum/hayat ümit,neşe dolu/mutlu günler vad ediyor/sana ömür yıllar  boyu/ne yalnızlık ne yalan/üzmesin seni/doğarken ağladı insan/bu son olsun son…Gözlerim kapandı …

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1816 yılında,Baltimore kentinde eski bir tapınağın duvarına yazılmış bir metin...

Habil,Kabil ve İklimya...

Maviyi Soruyordun,Mavi Bir Huydur Bizde