Cenab-ı Aşk...

... ‘’Kendinden kaçmak’’ başkalarına doğru,başkaları için,başkaları adına yol almaktır;herkesleşmektir.Bir düşünsenize,herkes içinde kendinizi fark etmeniz ,tanımanız ne güçtür! Kendinizi tanıyamazsanız, tanınmayacak hale gelirsiniz, üstelik kendiniz de tanınamayacak hale gelmiştir çoktan… Tanıyacak olan kim? Siz. Tanınacak olan kim? Yine siz. (Unutmamak gerekir ki kişinin kendisiyle tanışamaması herkes yüzünden değil, bilakis  herkesleşme yüzündendir. )
       Özlemedikçe, özleşmedikçe, özle uzlaşılmadıkça kişinin’’Ben hakikatim!’’ diye haykırması nasıl mümkün olsun? Olmaz!
       Lütfen bir düşünün, en son ne zaman kendinizi ziyaret ettiniz, en son ne zamana kendinizle hasbihal ettiniz?
        Ben adına önemsenen bir şeyin var olduğunu hepimiz biliyoruz.Aptalca,çiğ ve ham bir gururun sebebi kılınan ve böylelikle güya önemsendiği sanılan  bir iskelet var ortada,bu doğru!
       İyi ama  bu taktirde şu soruya  cevap vermek gerekmez mi:Siz diye diye o iskelete mi ben diyorsunuz?
         …                                                  
                                                                                                               Dücane  Cündioğlu


Benim notum: ‘’Cenab-ı Aşk’’ kitabından okudum  bu satırları bu akşam ve çok etkilendim.Galiba ben de kendimden kaçıyorum,kime ve neden kaçıyorum  bu sorular cevapsız kaldı bende..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1816 yılında,Baltimore kentinde eski bir tapınağın duvarına yazılmış bir metin...

Habil,Kabil ve İklimya...

Maviyi Soruyordun,Mavi Bir Huydur Bizde