Kainat Satır Aralarındadır...İbn Arabi...

Bu akşam ''Amerikan Güzeli'' filmini bir kez daha izledim.-Kaçıncı kez izlediğimi hatırlayamıyorum,bundan sonra kaç kez daha izleyeceğimi ben bile bilmiyorum.Çok güzel bir film olduğunu söylemeye bile gerek yok,hele bir de bu yazıyı okuyup izlemeyenler varsa bir an önce izlemeli.Filmi her izleyişimde bir başka cümlesine takılıp kalıyorum.Bu sefer de ''Şu hayatta sıradan olmak kadar sıkıcı bir şey yoktur.'' cümlesine takılıp kaldım.Dayanamadım ''sıradan'' sözcüğün anlamına sözlükten baktım.Sözcüğün anlamını bildiğim halde neden sözlüğe baktım  benim içinde muamma.Sözlükte ''sıradan'' sözcüğünün karşında şu ifdeler yazıyordu:''sıfat Bayağı''.Hatta ''sıradan kelimesinin içinde geçtiği bir cümleyi anlamın yanına iliştirilmişti:"Bir hafta sonra ölü bulunmuştu evinde, basit bir dalgınlık, sıradan bir elektrik kaçağı." - E. Şafak.Ve düşünmeye başladım''sıradanlığımızı.Arka fonda  Annie Lennox , ''Don't Let It Bring U Down'' şarkısını tatlı tatlı mırıldanıyordu.Mesela aynı şarkıyı defalarca dinlemek sıradanlık sayılır mı,aynı filmi birden fazla izlemekte mi sıradanlık mı? Sahi size göre sıradanlık nedir,neleri yaparsak/yapmazsak sıradan oluruz? Siz sıradan/sıradan olmayan bir insan mısınız? Bu soruya neye göre cevap verdiniz?

Sıradanlıkla ,yaşamak kelimesi belki de hiç olmadığı kadar yakın/uzak  dost/düşman gibidir.
Yaşamak güzel hem de çok güzel.Nefes almak ,çay dolu sıcak bir bardağa dokunmak o kadar mükemmel bir şey ki,bunu ancak kaybedince anlarız,her şeyde olduğu gibi.Hissederek yaşamak, dokunmak sıradanlığın tek panzehiri olsa gerek.Hissedebiliyor muyuz bir arkadaşın gözlerinin içine bakarken onun sıcaklığını,bir çocuğun elini tutarken onun masumluğunu, günahsızlığını;ya da yürürken içinize çektiğiniz temiz havanın harkulede mucizesini.Her şeyin küçük bir noktadan ibaret olduğunu hep unuttuk,unuyoruz,unutacağız.Noktalardan hikayeler yazmayı-hayal kurmayı- ne zaman bırakırsak bilelim ki işte o zaman sıradan her gün aynı saatte geçen otobüs gibi olacağız.
Daha çok şeyler yazmak isterdim ama yarın 06.00'da dersim var,uyumalıyım.Gerçekten de ''Şu hayatta sıradanlık kadar kadar sıkıcı bir şey yoktur.''

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1816 yılında,Baltimore kentinde eski bir tapınağın duvarına yazılmış bir metin...

Habil,Kabil ve İklimya...

Maviyi Soruyordun,Mavi Bir Huydur Bizde