''Yaşamak Güzel Şey''

Bu yazıyı nedense kendime yazmak istedim,neden böyle istedim,bilmiyorum.Öncelikle şunu belirteyim şu 21 Aralık kıyamet kopacak mı kopmayacak mı muhabbetinden sıkıldım.21Aralık geçti,ne kıyamet koptu ne de farklı bir şey oldu.Şunu galiba anlamıyoruz ya da anlıyoruz ama halının altına süpürdüğümüz tozlar misali görmezlikten geliyoruz:Herkesin kıyameti kendine,zaten dünyanın her yerinde haberi olduğumuz/olmadığımız her gün küçük  kıyametler kopuyor.Ne kadar duyarlıyız bu küçük kıyametlere şüpheliyim.Ama şu kadarını söyleyeyim:O küçük kıyametler sevenleri için kıyametin o bahsettiğimiz büyük kıyametin ta kendisidir.Çok da lafı uzatıp sizi de sıkmak istemiyorum.Yaşamanın kıymetini bilmiyoruz,örseliyoruz.Nefes almanın ne yüce bir şey olduğunu,yürümenin,sohbet etmenin,dokunmanın ne olağanüstü bize verilmiş armağanlar olduğunu ancak kaybedenler biliyor-hemen itiraz edeceksiniz,ben biliyorum diye.Sorun da burda sadece biliyoruz ama hissetmiyoruz-Dostlar yaşamak güzel şey...Hissederek dolu dolu yaşayalım.Şunu da belirtmek isterim ki dolu dolu yaşamak , koşuşturak her başka bir bar,bir etkinliğe katılma değildir.Yavaşlayarak,her şeyi özümseyerek yaşamaktır.Sahi bu yazıyı kendime yazacaktım,olmadı.Melih Cevdet Anday üstadımız ne der :
''Yaşamak güzel şey doğrusu
Üstelik hava da güzelse
Hele gücün kuvvetin yerindeyse
Elin ekmek tutmuşsa bir de
Hele tertemizse gönlün
Hele kar gibiyse alnın
Yani kendinden korkmuyorsan dünyada
Kimseden korkmuyorsan dünyada
Dostuna güveniyorsan
İyi günler bekliyorsan hele
İyi günlere inanıyorsan
Üstelik hava da güzelse
Yaşamak güzel şey
Çok güzel şey doğrusu.''
 
Hepimizin yaşamı güzel olsun...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1816 yılında,Baltimore kentinde eski bir tapınağın duvarına yazılmış bir metin...

Habil,Kabil ve İklimya...

Maviyi Soruyordun,Mavi Bir Huydur Bizde