Bir insan ne kadar dinlediği müziğe benzer..

Müzik sizin için ne kadar önemli,en çok hangi tür müzikleri dinlersiniz? En çok ne zaman müzik dinlemek istersiniz? Peki sizin için müzik nedir?

Arka arkaya sorular sorarak giriş yaptım yazıma.Nerden çıktı bu yazı diyecek olursanız sizi iki gün öncesine götüreyim.Okul o gün için bitmişti,yorgun argın eve döndüm.-Bu arada çoğu kişi çok komik yürüdüğümü söyler,aynanın karşısında gerçekten komik mi yürüyorum deneyeceğim-Kapıyı açmak üzere her zamanki gibi telaşlı bir şekilde tüm ceplerimi karıştırdım.Anahtar artık elimdeydi,tam kapıyı açmaya yönelmişken karşı komşumuzdan yanık sesli bir kadının(sanatçı) söylediği türkü insanın içine öyle bir işliyordu ki,bir an durdum,türküyü dinlemeye karar verdim.İşte ''o an'' bu yazı yazıldı.Şunu düşündüm:?Sahi siz ne kadar dinlediğiniz müziklere benziyorsunuz?Müzikler mi sizi şekillendiriyor,yoksa şekillenen siz mi müziklere benziyorsunuz? Komşum olan kadını düşündüm,kimbilir neler yaşadı bu yaşına kadar.Hangi acılar,hayalkırıkları,mutluluklar,mutsuzluklar,pişmanlıklar kendi müzik notalarını oluşturdu? Hani derler ya her insanın bir hikayesi vardır,burdaki hikaye  müzik olmasın sakın.'O an' insanoğlunu müzikle ilgisini düşündüm.Müzikle ilk galiba anne karnındayken tanışıyoruz.Kulağımıze ezan okunması ile devam ediyor yolculuğumuz.Gelelim biz yine 'o an' a...Yanık türkü kadına neler hissettiriyordur acaba,o türküde, hangi hayalkırıklarını bulmuştur,hangi üzüntüsü o türkünün içine sinsice yerleşmiştir? Kadın bir daha dünyaya gelse aynı hayatı yeniden yaşamak ister mi,siz yaşamak ister miydiniz yeniden aynı hayatı peki? Ders bitmişti,ben yorgundum,zihnim daha da çok yorulmuştu sanki.En can alıcı sorumu sona sakladım:Hiç müzik dinlerker hıçkıra hıçkıra ağladınız mı?
Hepinizin yeni yılını kutlarım.Sağlık,huzur,mutluluk getirsin bu yeni yıl.Umarım hepimiz kendi müziğimizi yaşarız bu yılda...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1816 yılında,Baltimore kentinde eski bir tapınağın duvarına yazılmış bir metin...

Habil,Kabil ve İklimya...

Maviyi Soruyordun,Mavi Bir Huydur Bizde