''Bıraktığım Yerdeyim''

Bugünlerde televizyonlarda hava durumu dinlemek revaçta.Hava soğuk.Hava kızgın.Hava öfkeli.Bugün çarşamba,daha doğrusu çarşambanın son demleri.Canım bir şeyler yazmak istedi,niçin mi,bunu ben de  bilmiyorum.İnsan bazen sırf sıkıldığı için de yazı yazar.Galiba sıkıldım.Bugün çarşamba.Cemal Süreya,tanır mıınız? Belki büyük bir kahkaha attınız.Sen kim oluyorsun da Cemal Süreya'yı tanır mısınız diye söylendiniz belki de.''Umut'un icinde mut varsa Umutsuzluğun da icinde umut var"diyen bir şair nasıl bilinmez diye söylenmeye belki de devam ettiniz.Cemal Süreya bugün,takvim yaprakları 1990 yılını gösterirken aramızdan uçup gitti,rahmetle ve özlemle anıyoruz.

Düşündüm,neden yazıyorsun? İlgi çekmek için mi,pek olanaklı bulmadım,eksik olan taraflarını yazarak mı kapatıyorsun? O kadar çok eksiğim var ki bunları yazı yazarak kapatmam neredeyse imkansız.Peki neden yazıyorsun? Belki de iyileşmek için,anlatmak için,bunların hiçbiri olmayadabilir.Yazmak mı daha zor,okumak mı?

Yaşar Kemal kimdir diye sordum öğrencilerime.Aman Allah'ım ne cevaplar geldi bir bilseniz.Hatta Saba  Tümer'e çıkan değil mi diyen bile oldu.Yaşar Nuri Öztürk ile karıştırdı.Üzüldüm,Yaşar Kemal'in hayatını anlattım,etkilendiler ya da bana öyle geldi.Diyeceğim şudur:Ülkemizde gerçekten eğitim verildiğine inanıyor musunuz?İnanıyorsanız çok iyimsersiniz.Okullarda başarı-eğitim- kaç daha fazla net yptığınla ölçüldüğü müddetçe  Yaşar Kemal'i biz banker bile yaparız.

Bu bir itiraf da sayılır,bir nevi kendimi şikayet ediyorum.Çok kızdım derste.Öğrencilere bir türlü ders dinletemiyorum.Kendi yetersizliğimde olabilir dinletemek.Kızgınlığımın zirvesindeyken kız öğrencimin biri ısrarla gülmeye devam edince dayanamadım dışarı çıkardım,çıkarken biraz dokundum kulak tarafına ama birazdı.Üzüldüm o da çok üzüldü.Baban bile bana el kladırmadı dedi,haklıydı,haksız olan bendim.Ne olursa olsun yapmamalıyım.Belki de bu yazıyı hiç okumayacak o.Olsun ondan burda da özür diliyorum.Yarın okulda da dileyeceğim.Son söz:Hala 'ham
m'ım.

Galatasaray taraftarıyım Gurur duyuyorum.Ama Çarşı Beşiktaş taraftar grubu.İstanbul' da lapa lapa kar yağarken twitter'da  yazdıkları bir mesajla ne kadar yaratıcı olduklarını bir kez daha gösterdiler:“Biz Siyah Dedikçe Gökten Beyaz Yağıyor...”Dünyayı daha da güzelleştiren herkese selam olsun...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1816 yılında,Baltimore kentinde eski bir tapınağın duvarına yazılmış bir metin...

Habil,Kabil ve İklimya...

Maviyi Soruyordun,Mavi Bir Huydur Bizde