Elma Asi,Elma Sıradışı...

İnsan garip bir varlık ,ya da böyle söylemesi kolay olduğu için bu ifadeyi çok kullanıyor,çok duyuyoruz.Tekrardan söyleyelim:İnsan garip bir varlık.Sonucu başta söyledik gelelim nedenine.Galiba hayatta mutlu olduğumuz zamanların,keyif aldığım anların kıymetini bilmemekten ziyade keyif aldığımızdan,mutlu olduğumuzdan haberimiz bile yok.Dün her zamanki gibi rutin bir gündü.Rutin olma hali insanoğlunun en büyük açmazı.Rutin yaşama hali insanın en büyük günahı.Akşamüstü kızıla boyanan deniz.Bakıyorum müthiş bir renk cümbüşü.Uzun uzun seyrediyorum,besbelli keyifli anlar.Rüzgar hafif,tenimle yalın ama müthiş dans ediyor.Dans etmeyi bilmeyen ben bile rüzgarın bu sade davetine karşılık vermekten alıkoyamıyorum kendimi.-Bu arada güzel dans etmek ne büyük bir şans kıymetini bilin.-Gözlerimi kısmadan uzaklara,kızıllıkların ortasına bakabiliyorum.Keyifli zamnalar,dakikalar yaşıyorum.Müzik de benimle beraber.Ama işte bu yazının yazılma nedeni:İnsan mutlu olduğu zamanları bile bilmiyor.O anın ne büyük bir güzellik olduğunu farketmekten çok uzak.Rutin,sade.Sanki olması gerektiği gibi.Ama bunu bir başkasında dinlese böyle düşünmeyecek.Onu kıskanacak,ne güzel bir hayatın var diyecek.Ama kendi yaşayınca diyemiyor bunu.Mutlu ama bunu bilmiyor.Peki niçin böyle? ''Balık suyun içindeyken suyun kıymetini bilmez.''gibi ifadelerle bu durumu açıklamak galiba basit kalıyor.Öyleyse neden böyle,rutin olma halinden bir türlü çıkamıyoruz.Konu yine dağılcak.Hz Havva'yı hatırlayın.Her meyveyi yemesi serbest birisi hari.O ağaçtaki Elma.Elma sıradışı,asi.O gün lanetlendi mi acaba sıradışı olmak.Ksdim bir cümle nokta koysun yazımıza.Dünyayı ancak sıradışı insanlar daha güzel renklere boyayablirler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1816 yılında,Baltimore kentinde eski bir tapınağın duvarına yazılmış bir metin...

Habil,Kabil ve İklimya...

Maviyi Soruyordun,Mavi Bir Huydur Bizde