Özlüyorsam,iyiki varsın...

Sizinle bir röportajın bir bölümünü paylaşmak istiyorum.Çoğunuz anlatılan hikayeyi biliyorsunuzdur ama tekrar okumakta fayda var.Röportaj veren kadın Çiğdem Özer.Kimdir Çiğdem Özer:Aşık Veysel'in torunu.Bakın verdiği röportajda bize hangi güzel hikayeyi anlatıyor:

''Köyün en güzel kızıyla evlendirilmiş dedem... Yol arkadaşlıkları aileleri tarafından tayin edilmiş iki insan. Hayat sürprizlerle dolu, gel zaman git zaman evdeki hizmetli Hüseyin’e kayıyor gönlü güzeller güzeli Esma’nın. Aşk bu, insanın gözünü karartır. Aşıklar bir gün kaçmaya karar veriyor ve Esma çocuğunu ve dedemi bırakıp kaçıyor. Ama Veysel de aşık ve kaçacakları gece görmeyen gözlerine rağmen her şeyi hissediyor. Neyse, bizim kaçaklar Samsun’a vardıklarında Bafra civarında soluklanmak için bir çeşmenin başında duruyorlar. Bitkinler, açlar, ceplerinde bir kuruş para yok. Esma çoraplarını çıkarıyor ve bir bakıyor ki içinde bir tomar para...Aşık Veysel mi koymuş parayı?

- Evet yaban ellerde kurda kuşa yem olmasınlar diye... İşte bazılarımızın gönlü zengin... ''

Etkileyici bir hikaye .Vicdan denen şey  galiba bu olmalı.Ask bu olmalı.Bugün twitter'da takip ettiğim birisi şöyle bir tweet atmış:''Aşkın sonsuza dek sürmeyeceğini biliyorum, acı çekmekten korkuyorum.'' Bu twitter'ı okurken Aşık Veysel'in hikayesini düşündüm.Acı çekmemek için aşktan kaçınılır mı.Aşk sadece mutluluk üzerine kurulmaz,acı da aşka dahil.Rüştü Onur'a kulak verelim:
Bir güzele
Guzeligini soylemek isterdinm
Aynalardan evvel
Bir guzelle yasamak isterdim
Guzel guzel..."
Aşk yanındayken özlersen  daha bir güzel olur.Aşk özlemektir..Fedakarlıktır.Kadın özlüyorum seni dedi,öyleyse seviyorum .Erkek sustu,aslında susmadı:Özlüyorsam,iyiki varsın,dedi ve sustu tekrar.

Gelelim yazının başına tekrar. Kaçımız Aşık Veysel gibi yapabilir.Burada önemli olan kadının yaptığı değildir,Aşık Veysel'in o ince sevişidir.Sevmek incelik ister,sevmek aynı zamanda vicdan ister.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1816 yılında,Baltimore kentinde eski bir tapınağın duvarına yazılmış bir metin...

Habil,Kabil ve İklimya...

Maviyi Soruyordun,Mavi Bir Huydur Bizde